Tuesday 17 May 2011

~NYAM-NYAM YANG LAZAT~

hai semua..(macam la blog aku banyak follower nak hai hai)
aku nak cerita tentang 1 jenis jajan
tadi masa aku keluar dengan sepupu ke bandar besar kangar tetipa aku tenampak NYAM-NYAM...
dengan tak malunya terus aku beli
da lama aku tak makan jajan ni....rindu owww
dulu benda ni murah ja..1 ringgit..
tapi sekarang dah RM1.30....maknanya da naik 30sen..teruk betul
tapi demi NYAM-NYAM aku beli jugak 

nyam-nyam yang da habis aku makam
DULU.....
aku ingat lagi betapa aku suka makan benda ni
penah sekali masa kecik2 dalam 5 tahun dulu kot..aku betul2 bahawwa nak makan tapi mak tak mau p beli kat aku..last selaki menggunakan otak yang waras dan pandai2 cerdik waktu tu aku pun p beli NYAM-NYAM naik basikal yang beroda 4..
 sampai ja kat kedai, aku dengan bangganya p ambik 1 NYAM-NYAM dan terus ke kuanter nak bayar...
 tapi aku bengang gila kat toke kedia tu tak nak bagi aku beli sebab aku bagi duit 10sen (bagi aku 10sen tu sama la dengan 1ringgit)...mana la aku tahu kira duit kan...
aku da nak nangis dah....

 tiba2 aku dengar suara orang gelak..
dengan keberanian yang tinggal sesemut aku toleh kat suara tu...
tekejut katak aku..rupanya abah dok bediri baik punya tepi kuanter..
ada 2 sebab aku tekejut..1 sebab aku malu kat toke kedai tu dan 1 lagi sebabnya aku kantoi dengan abah aku p kedai sorang2..ni mesti mak aku yang report aku abah (kedai yang aku p tu depan sekolah abah aku mengajar ja)

balik rumah free ja aku kene ceramah perdana yang bertajuk  "KESELAMATAN"

KINI..
setiap kali aku tengok NYAM-NYAM..mesti aku akan teringat arwah abah aku...(-_-)

3 telah meng'ONG GEDEK - GEDEK:

Miss AZ [Ong oNg BaLiK]

hahaha!! i pun hari tu beli nyum2 ni sbb teringin.. kecik2 dlu suka gak beli ;)

anakNordin [Ong oNg BaLiK]

besar2 pun bole beli :)

Miss No Body [Ong oNg BaLiK]

sukanya..dulu merajuk ngan mak sebab mak xmau beli nyum2 nie...